Pahitnya sebuah perpisahan

Ashabul Kafi terima lagi satu email... bukan niat nak memburukkan sesiapa.. sekadar berkongsi.. kerana...ini lah hakikatnya...
"pahitnya sebuah perpisahan"


****************************************************************************************

29 mei 2008

-hatiku mlonjak gmbira bla sidia y ku syg sudi nk dtg untuk pertama kalinya btemu dganku..walau aku tahu stelah 5 tahun bkwan..inilah pertama kalinya aku bakal mlihat org y slama ini ku syangi wlupn aku thu amt pdih hati ni nk jwap psoalan d hati...curang kah aku krana myintai n mmndam syg pda org y pnah aku kasihi?..maafkan aku kekasihku krana aku pegi mnemui cinta hti aku tnpa kau ketahui nt..

-mlm mjelma..hatiku tmbh debar krna esk hmpir tiba..tp mlgnya aku mdapat khbar hiba yg tket pjalanan nye ke k.l tpaksa di tangguh krna ada arahan mgejut dr phak atasan utk btugas dlm operasi sbtu tgahari tu...sdihnya hati...lwat tgah mlm dia call,mtk maaf krn xbdaya nk bbuat apa2...tp slpas tu senyumku trukir smula krna dia akn dtg juga ahad nt..31 mei 2009...

30 mei 2009

-harini aku sgaja myepi dri kduanya, x hbungi bf ku, malah xhbungi zamri juga,,,cinta hatiku...biarla...aku hya tggu hari esok..ptama kalinya aku bakal bdepan scra live dgn die..jam 6ptg hp ku bbunyi...mls aku nk agkat,,,tp x smpai hati,,,agkat jg..jau dsana aku dgr riang sgt suaranya...tiket bas 9 mlm,,,tp da brada d stesen bas jam 6 ptg..aku dsuruh nanti ketibaannya di terminal putra awl pg esk...seronok tak terkata...

31 mei 2009

-sepjg mlm td aku xnyenyak tdur..tmbahan lg dgn kdaan ku yg kurg chat..aku pelik n mula risau knp hp nya xdapat aku hbungi...kmalangan kah bas yg dia naikii? ok ke dia kt sna? ntahla...aku cuba lelapkn mata...

-aku pasti jam 5pg dia smpai cuma aku ragu2 smda nk kluar tggu ataupn x..tp aku bersiap jg...alhamdulillah...akhrnya jam 6.20 pg ada call dr die...rupenye hp khbisan bateri...hehe..aku pn ambil plung knekan die...kateku aku akn ksana jam9pg...huhu...cian die.....

-jam7.30 pg aku tiba d kl cntral..hati aku mula bdbar...agaknya camne la rupenye die scra live ekk...jap pastu hp bunyi..alamak..nbr public ni..adus..rupenye die da tggu aku lama..katanya dia tggu aku..n sruh aku cari die...aku phati je dr jauh...hehe patutla sruh pkai slipar rndah...stggi aku je die...haha tp ntah la..gugup x terkate..

-da tgok dpn2 tkejut pn ade..dlm gbr lain...da jmp lain sgt...malu pula aku nk jaln dgn die..comel sgt muke die...nk pula ngan bulu mata yg lntik,,,kulit putih susu..hehe..nk d bandingkan aku y agk magrib ni...haha,,,xsesuei...tp nk wat cne tebalkan muke jela..

-seharian dgn die,,seronok sgt..aku lebih tenang bcerita...n mgenali satu sama lain..aku dlayan bgai putri..malu juga,,,ramai org pndang...aku tlalu faham sgt knp rmai y memandang..iatu krana persepsi mrka pda aku y x layak bdampingn dgn jejaka kacak...lincah...erm...tgok dri air mukanya...sejuk sgt..aku thu org beriman punya wajah yg berseri.......

-mjelang ptg..aku smakin takut...tgl 2,3 jam lg sbelum die bragkat pulang ke kelantan...sdih sgt2...cam mna hujan y trun d tpt aku bertduh...cam tu juga la aku mnangis..n saat itu jugalah aku mgecewakan hatinya,,,dgn pkataan y pling di benci oleh ya,,,P.U.T.U.S!!! ye..putus adalh jln terbaik...alasan ku hya aku ttp akn mnerima cinta bf ku y aku tak pasti smada aku bhagia ataupn tidak...aku nmpk dgn jelas wajahnya yg tdi ceria, y sntiasa trsenyum..jd suram..tiba2 mgalir airmata seorg lelaki...n aku amt2 tharu dgn pgorbanannya wlau aku thu die amt syg padaku..

-wlu brat hatinya utk lepaskan aku..aku thu dia myayangiku..dan tak skali2 wat aku mderita...dan dia tahu aku tersepit dgn kdaan...die mgalah...shingga aku bnar2 di ijab kabul dgn bf nt..dgn sayu dia mnemaniku ke tren..aku sbnarnya xmhu dia pulg...brat sgt hti ni...bersalah wat die g2...dtg dri jau smata2 utk mdgar kata putus dariku...kejam nya aku...

-katanya bermula aku jejak ke tren, kami brsahabat...n biarlah dia ttp pgl namaku SAYANG..Tp blum smpat tren tiba..dia pegi..sdih sgt wjahnya...aku blari dapatkn dia tp gagal...escalator yg bawa die naik...trus naik walaupn dia cuba mlgkah turun...sayu nye hati aku....tren pn smpai.....aku pulg dgn rasa amt tkilan mninggalkn die pulang ksana dgn knangan yg pahit tramat sgt..aku thau dia cuba mlawan lmbut hatinya utuk mnahan aku dr pergi...aku thu klau dia trun smula..kata putus td xbrguna lgi...namaun aku tiada plihan...biarlah aku bkahwin dgn bf ku..namun utk mlukakan hatinya tidak sama sekali...

-biarla zamri mgalah..aku thu dia ksbarannya ckup kuat...aku juga harus kuat...biarlah kami berpisah krana allah...dan smoga pada allah jugalah tmpat kami mperoleh kbahagiaan 1 hari nanti...........insyaallah aku akn tetap trus berdoa.....walaupn berkawan...dri jauh aku tetap mendoakan kbahagiaannya.....
wallahu a'lam....


****************************************************************************

Apa yang Ashabul Kafi kata kan di sini...sesungguhnya perpisahan itu adalah sesuatu yang menyakitkan..

Hargailah sesuatu perhubungan itu..kerananya akan membuatkan kita menyesal di kemudian hari..

-ashabul kafi-

1 nukilan pembaca:

Anonymous June 1, 2009 at 10:18 PM  

knp post diari seseorang?? it is not a good idea actually..

all about me

Sharing is Caring...
Blog ni adalah medan perkongsian seorang blogger bernama ASHABUL KAFI bersama teman2 blogger...
semoga kita selalu tabah dalam meniti perjalanan hidup ini...
ape2 hal..nak sharing story..
juz mail me.. : asia_cinta@yahoo.com